Tuesday, August 25, 2009

Brytpunkt.

Jag har trycksvärta på fingrarna...

De flesta lådorna är färdigpackade och det är inte mycket mer kvar än att städa. Och slänga allt som inte skall med till det nya livet. Det är en del, trots att jag bara bott på nuvarande adress i drygt ett år. Ibland känns det svårt. Som när jag sålde farmors byrå eller att jag inte får plats med hennes köksbord i förrådet och måste göra mig av med det med. Men det är ju bara saker, och jag kanske borde bli lite bättre på avslut.

-----


3 comments:

Martina said...

Vad bidde det - Landala eller Vasa?

Em. said...

Vasa. Så det är en liten lägenhet på 45 kvm. Och jag har väldigt mycket saker. Jag är framme vid det tråkiga restpackandet och det känns som att det hela tiden poppar fram en sak till som måste passas i en låda. Tar det aldrig slut?

Martina said...

Att kasta är en för mig ganska oprövad metod men som jag har hört ska vara ganska effektiv. Restpackandet har verkligen en tendens att pågå i all evighet. "Oj, en stekpanna, undrar vart den kan få plats...."